Zříceniny a pláž

napsala - 20.2.18



V sobotu jsme znovu vyrazili k ústí řeky Tyne, tentokrát jsme se ale rozhodli, že půjdeme podrobněji prozkoumat zříceny hradu a převorství, které se tyčí nad mořem a zatím jsme je obdivovali jen z dálky. Vyšlo nám krásné slunečné počasí, takže i podmínky pro focení byly ideální.

Z původního hradu zbyla pouze čtvercová obytná věž s bránou a strážním domkem. Kolem hradu je hluboký příkop, který byl dříve zatopen vodou.
 
Mnohem větší část zřícenin tvoří pozůstatky Benediktinského převorství, kde jsou pohřbeni i někteří dávní králové Northumbrie. Klášter byl založen v 7. století a prožil si opravdu bouřlivé časy, včetně opakovaného vyplenění Dány.

 Pěkně zachovalá je malá kaple se zdobeným stropem a krásnými vitrážemi v oknech.

 Za pozůstatky převorství je rozlehlý hřbitov s mnoha náhrobky. Některé se ještě dají přečíst, jiné jsou úplně zvětralé a písmo se změnilo pouze v nezřetelné rýhy.
Koncem 19. století začala hrad používat armáda jako kasárny. Během druhé světové války odsud armáda chránila ústí řeky Tyne. 
Tady se řeka Tyne vlévá do moře.
Když jsme si zříceniny důkladně prohlédli, vydali jsme se ještě na procházku po pláži. Slunce svítilo skrze mraky, které se s večerem čím dál víc zbarvovaly dorůžova, zrcadlily se ve vodě a já se nemohla na tu krásu vynadívat. 
Byl to opravdu nádherný den a já se těším na to, co zase objevíme příště!

Mohlo by se vám líbit

13 komentářů

  1. Ta zřícenina vypadá opravdu romanticky ♥ napadá mě asi milion věcí, které by se na takovém místě dalo nafotit. Jinak můžu se zeptat? To tam všude sekají trávu, že ji mají tak úhlednou, nebo prostě neroste vysoko, když je tam zima a sůl od moře? Nebo mi něco uniká? :D Přijde mi, že jsou to opravdu rozsáhlé kusu půdy a vypadá opravdu upraveně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtělo by tam nafotit nějakou dívku v rozevlátých bílých šatech při stmívání :D Co se týče trávy, tak opravdu nevím, co s ní dělají. Tady na ostrovech prostě roste nějak líp :D

      Vymazat
  2. Krásné fotky. :-D Chvilku jsem přemýšlela nad řekou Tyne a pak mi to došlo. Její název znám díky mé oblíbené Asonanci, která o ní zpívá.
    Zvláštní asociace.

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle anglické obrázky (zříceniny, moře nebo obojí najednou) jsou takové působivé a charakteristické. Asi jako cihlové domky. :) I když mě překvapilo, jak krásné počasí na fotkách panuje. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Woooow. Tak tenhle výlet stál určitě za to! Ty zříceniny úplně podněcují fantazii k činu.

    OdpovědětVymazat
  5. To je úžasné místo, dýchají z něho všecka ta uplynulá staletí... kdoví, co všecko se v těch zdech dělo... taky bych se ráda vypravila na takové tajemné místo :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásne fotografie. Musel to byť zážitok vidieť to na vlastné oči :))

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné fotky a hlavně krásné místo :) Muselo tam být opravdu hezky :)

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky jsou moc krásné, společně se slunečným počasím působí až trochu relaxačně a skoro z nich dýchá vzduch od moře. Jen mi nejde do hlavy, jak je možný, že v tè Anglii mají naprostou většinu podobně starých zřícenin v tak upraveném prostředí bez rušivých elementů. To je pak jak kdyby to ani nebylo reálné, ale šlo jen o nějakou nastrčenou plastiku na stole, která na fotkách vypadá reálně. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné fotky - to místo má určitě i na živo neopakovatelnou atmosféru. Hřbitov vypadá takhle docela pozitivně, ale v noci tam určitě straší! A to moře... prostě nádhera. :)

    PS: Díky za tvůj důvod k netloustnutí po mým posledním článkem. Přidala jsem ho do článku s odkazem na tebe, takže jsi teď oficiálně moje spoluvědátorka. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Líbí se mi ty fotky s oblaky. Nádhera.

    OdpovědětVymazat
  11. To je krásný! A počasí jedna báseň:-)

    ByGabra

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat